Case Studies Case Study – ELMEX Group

Case Study – ELMEX Group

O tym jak zrekrutowaliśmy kilkuset kierowców kategorii C+E i zmniejszyliśmy rotacje pracowników dzięki działaniom EB oraz marketingowi rekrutacyjnemu.

Pobierz Study Case w formie PDF >Klikając TUTAJ<

 

Profil firmy ELMEX

Jedna z największych firm Transportowych w Polsce ponad 600 pojazdów w taborze biorąc pod uwagę wszystkie spółki Elmex Group. Firma rodzinna będąca na rynku od prawie 30 lat.

W ramach współpracy nasze działania realizujemy z Dyrektorem Operacyjnym Elmex Group oraz Prezesem E-Logis, Project Managerem i szefową działu rekrutacji/legalizacji.

 

 

 

Co było problemem?

Zgłosił się do nas pracownik firmy Elmex, który kiedyś miał okazję współpracować z nami przy jednym z poprzednich projektów.

Wiedział, że zajmujemy się obszarami marketingu rekrutacyjnego i employer brandingu.

Widocznym i odczuwalnym problemem był brak kierowców oraz duża rotacja – co miesiąc z firmy odchodziło kilkunastu kierowców.

W konsekwencji na placu stało wiele ciągników siodłowych, które nie wykonywały przewozów, a firma traciła przychód idący w miliony złotych rocznie.

Po przeprowadzeniu audytu wykryliśmy, że na obecny problem składają się następujące elementy…

 

 

 

Źródła Problemu?

  • Po przeprowadzeniu audytu wykryliśmy, że na obecny problem składają się następujące elementy:
  • Niewiele źródeł docierania do kierowców, bo tylko dwa: szukanie kierowców na grupach na Facebooku oraz polecenia – skąd był mały napływ samych aplikacji.
  • Bardzo niska ocena na profilu GoWork 1,9 na 5 wraz z wieloma negatywnymi opiniami skutecznie wzbraniała przed składaniem aplikacji nowych kandydatów.
  • Zaniedbane punkty wizerunkowe jak social media, grupy tematyczne itd.
    Brak prowadzonej komunikacji zewnętrznej, przez co firma nie była praktycznie widoczna w internecie. Jeśeli już, to z reguły negatywnie.
  • Brak przemyślanego procesu rekrutacyjnego ułożonego tylko i wyłącznie pod dane rodzaje kierowców.
  • Firma w drodze wzrostu i pracy nad jakością usług niestety pominęła kwestie marketingu, co przez miesiące, pozostawione bez kontroli przeniosło się na negatywny wizerunek firmy jako pracodawcy.
  • Kadra zarządzająca zwyczajnie nie wiedziała o tych problemach, bo nie była w stanie ich odkryć z racji braku czasu, braku zasobów ludzkich w tym zakresie i wiedzy o marketingu oraz employer brandingu.

 

 

 

Jak wspólnie osiągnęliśmy sukces?

Dokonaliśmy pogłębionego audytu wraz z wieloma rozmowami aby uzyskać jak najwięcej informacji o firmie i pracownikach. Wybrane obszary jakie rozpatrywaliśmy: potencjał rynku, oferta firmy na tle konkurencji, obecny proces rekrutacyjny, potencjalna liczba kierowców na rynku – wpisująca się w wymagania firmy itp.

W oparciu o informacje wyznaczyliśmy jasne cele i kamienie milowe mające docelowo rozwiązać opisywany tutaj problem.

Rozpoczęliśmy prace i regularnie zdawaliśmy raporty z ich przebiegu.

W toku realizacji na bieżąco sprawdzaliśmy co dawało najlepsze rezultaty i te metody rozwijaliśmy z większą dynamiką.

Ułożyliśmy bardzo rzeczową strategię marketingową, która mówiła “co? jak? dlaczego? kiedy?” będziemy robić.

Strategia miała także rozpisane konkretne działania operacyjne jak na przykład: poprawa profilu GoWork, prowadzenie kampanii reklamowych, utworzenie podstrony www.

 

 

 

 

Efekty na konkretnych liczbach

  1. 40% floty stało na placu w momencie, gdy zaczynaliśmy współpracę. Na dzień pisania tego tekstu, od 2 miesięcy nie możemy zorganizować sesji video, do której potrzebujemy około 15 zestawów. Co dobrze pokazuje jak uzupełniliśmy i na bieżąco uzupełniamy braki kierowców.
  2. Ponad 100 aplikacji miesięcznie – tyle aplikacji średnio otrzymuje dział rekrutacji Elmex Group.
  3. Średnio Od 7 do 8 nowych kierowców miesięcznie podejmujących pracę dla Elmex (przy niezmienionych warunkach pracy i wynagrodzeniach).
  4. 3.9/5.0 na GoWork – w ciągu naszej współpracy popraliśmy relację na linii pracownicy-pracodawca oraz zadbaliśmy o relację z partnerami firmy. Zaowocowało to usunięcie negatywnych opinii przez starych pracowników i napływ nowych, pozytywnych opinii.

 

 

 

Stopa Zwrotu

  1. Według słów Dyrektora Operacyjnego jeden kierowca wart jest dla firmy około
    15 000 zł brutto.
  2. Na podstawie tego możemy oszacować stopę zwrotu z zainwestowanych pieniędzy we współpracę z nami, która wynosi 22-krotność (ROI = Stopa zwrotu = 2163%).
  3. List referencyjny ELMEX od Prezesa/Współwłaściciela Elmex jest potwierdzeniem zadowolenia firmy i tego jak pomogliśmy rozwiązać opisywany problem.

 

 

 

Dalsze plany

Obecnie rozwijamy współpracę o kolejne metody, a także od stycznia br. jesteśmy odpowiedzialni za całą komunikację firmy również tę skierowaną do kontrahentów B2B oraz dbamy całościowo o PR firmy.

Jeżeli opis sytuacji jest choć trochę zbliżony do Państwa problemu, widząc potencjalne rezultaty gorąco zapraszamy do współpracy w dowolnym zakresie:

  • Marketingu rekrutacyjnego, PR’u,
  • Employer brandingu,
  • HR’u.

 

Masz pytania?

Umów się na
bezpłatną konsultacje

Pola oznaczone * są wymagane.

Administratorem danych osobowych podanych w formularzu kontaktowym jest Fundacja AIP, 03-901 Warszawa, Al. Ks. Poniatowskiego 1. Dane przetwarzane są w celu bieżącej obsługi klienta, w zakresie podanym w formularzu kontaktowym. Każdy ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jednak jest niezbędne dla prowadzenia dalszego toku obsługi Klienta.

szymon-butor
Szymon Butor - Sales Manager