Pobierz Study Case w formie PDF >Klikając TUTAJ<
Profil firmy ELMEX
Jedna z największych firm Transportowych w Polsce ponad 600 pojazdów w taborze biorąc pod uwagę wszystkie spółki Elmex Group. Firma rodzinna będąca na rynku od prawie 30 lat.
W ramach współpracy nasze działania realizujemy z Dyrektorem Operacyjnym Elmex Group oraz Prezesem E-Logis, Project Managerem i szefową działu rekrutacji/legalizacji.
Co było problemem?
Zgłosił się do nas pracownik firmy Elmex, który kiedyś miał okazję współpracować z nami przy jednym z poprzednich projektów.
Wiedział, że zajmujemy się obszarami marketingu rekrutacyjnego i employer brandingu.
Widocznym i odczuwalnym problemem był brak kierowców oraz duża rotacja – co miesiąc z firmy odchodziło kilkunastu kierowców.
W konsekwencji na placu stało wiele ciągników siodłowych, które nie wykonywały przewozów, a firma traciła przychód idący w miliony złotych rocznie.
Po przeprowadzeniu audytu wykryliśmy, że na obecny problem składają się następujące elementy…
Źródła Problemu?
- Po przeprowadzeniu audytu wykryliśmy, że na obecny problem składają się następujące elementy:
- Niewiele źródeł docierania do kierowców, bo tylko dwa: szukanie kierowców na grupach na Facebooku oraz polecenia – skąd był mały napływ samych aplikacji.
- Bardzo niska ocena na profilu GoWork 1,9 na 5 wraz z wieloma negatywnymi opiniami skutecznie wzbraniała przed składaniem aplikacji nowych kandydatów.
- Zaniedbane punkty wizerunkowe jak social media, grupy tematyczne itd.
Brak prowadzonej komunikacji zewnętrznej, przez co firma nie była praktycznie widoczna w internecie. Jeśeli już, to z reguły negatywnie. - Brak przemyślanego procesu rekrutacyjnego ułożonego tylko i wyłącznie pod dane rodzaje kierowców.
- Firma w drodze wzrostu i pracy nad jakością usług niestety pominęła kwestie marketingu, co przez miesiące, pozostawione bez kontroli przeniosło się na negatywny wizerunek firmy jako pracodawcy.
- Kadra zarządzająca zwyczajnie nie wiedziała o tych problemach, bo nie była w stanie ich odkryć z racji braku czasu, braku zasobów ludzkich w tym zakresie i wiedzy o marketingu oraz employer brandingu.
Jak wspólnie osiągnęliśmy sukces?
Dokonaliśmy pogłębionego audytu wraz z wieloma rozmowami aby uzyskać jak najwięcej informacji o firmie i pracownikach. Wybrane obszary jakie rozpatrywaliśmy: potencjał rynku, oferta firmy na tle konkurencji, obecny proces rekrutacyjny, potencjalna liczba kierowców na rynku – wpisująca się w wymagania firmy itp.
W oparciu o informacje wyznaczyliśmy jasne cele i kamienie milowe mające docelowo rozwiązać opisywany tutaj problem.
Rozpoczęliśmy prace i regularnie zdawaliśmy raporty z ich przebiegu.
W toku realizacji na bieżąco sprawdzaliśmy co dawało najlepsze rezultaty i te metody rozwijaliśmy z większą dynamiką.
Ułożyliśmy bardzo rzeczową strategię marketingową, która mówiła “co? jak? dlaczego? kiedy?” będziemy robić.
Strategia miała także rozpisane konkretne działania operacyjne jak na przykład: poprawa profilu GoWork, prowadzenie kampanii reklamowych, utworzenie podstrony www.
Efekty na konkretnych liczbach
- 40% floty stało na placu w momencie, gdy zaczynaliśmy współpracę. Na dzień pisania tego tekstu, od 2 miesięcy nie możemy zorganizować sesji video, do której potrzebujemy około 15 zestawów. Co dobrze pokazuje jak uzupełniliśmy i na bieżąco uzupełniamy braki kierowców.
- Ponad 100 aplikacji miesięcznie – tyle aplikacji średnio otrzymuje dział rekrutacji Elmex Group.
- Średnio Od 7 do 8 nowych kierowców miesięcznie podejmujących pracę dla Elmex (przy niezmienionych warunkach pracy i wynagrodzeniach).
- 3.9/5.0 na GoWork – w ciągu naszej współpracy popraliśmy relację na linii pracownicy-pracodawca oraz zadbaliśmy o relację z partnerami firmy. Zaowocowało to usunięcie negatywnych opinii przez starych pracowników i napływ nowych, pozytywnych opinii.
Stopa Zwrotu
- Według słów Dyrektora Operacyjnego jeden kierowca wart jest dla firmy około
15 000 zł brutto. - Na podstawie tego możemy oszacować stopę zwrotu z zainwestowanych pieniędzy we współpracę z nami, która wynosi 22-krotność (ROI = Stopa zwrotu = 2163%).
- List referencyjny ELMEX od Prezesa/Współwłaściciela Elmex jest potwierdzeniem zadowolenia firmy i tego jak pomogliśmy rozwiązać opisywany problem.
Dalsze plany
Obecnie rozwijamy współpracę o kolejne metody, a także od stycznia br. jesteśmy odpowiedzialni za całą komunikację firmy również tę skierowaną do kontrahentów B2B oraz dbamy całościowo o PR firmy.
Jeżeli opis sytuacji jest choć trochę zbliżony do Państwa problemu, widząc potencjalne rezultaty gorąco zapraszamy do współpracy w dowolnym zakresie:
- Marketingu rekrutacyjnego, PR’u,
- Employer brandingu,
- HR’u.